تحولات لبنان و فلسطین

وزیر نیرو گفت: اتصال الکتریکی بین ایران و آذربایجان اکنون برقرار است و امید است تا تابستان سال آینده، این امر افزایش یابد و پیشنهاد شده بین روسیه، آذربایجان، ایران، امارات و عربستان در این باره مذاکراتی صورت گیرد.

وزیر نیرو در دیدار با معاون نخست وزیر آذربایجان: ترانزیت برق با کشورهای همسایه افزایش یابد

عباس علی‌آبادی با اشاره به اشتراک های تاریخی فراوان بین دو کشور ایران و آذربایجان، ادامه داد: برای تداوم و تقویت همکاری‌ها بین دو طرف، طرح‌های زیادی را در دستورکار داریم.

وی با اشاره به همکاری صورت گرفته ایران و آذربایجان درخصوص سد خداآفرین افزود: این سد توسط دو طرف ساخته شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: درباره سد قیزقلعه سی و اردوباد برنامه مفصلی را در دست اقدام داریم که در مراحل پیشرفت است؛ در توافق صورت گرفته مقرر شد فرآیند اجرای این طرح‌ها تسریع شود.
علی آبادی افزود: اتصال الکتریکی بین ایران و آذربایجان هم‌اکنون برقرار است و امید است تا تابستان سال آینده، این امر افزایش یابد و پیشنهاد شده است بین روسیه، آذربایجان، ایران، امارات و عربستان در این باره مذاکراتی صورت گیرد.

وی گفت: هم‌اکنون با روسیه مذاکرات صورت گرفته است و مقرر شد در اجلاس آینده این موضوع پیگیری شود. برقراری این خط الکتریکی به جهت اقتصادی برای دو طرف بسیار سودمند خواهد بود. در زمینه‌های تخصصی - فنی مذاکراتی صورت گرفت و بر همین اساس آمادگی برای بازدید از تاسیسات فنی دو کشور اعلام شد.
معاون نخست وزیر و رئیس آذری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور ایران و آذربایجان بسیار گسترده است، ادامه داد: در حوزه‌های آب وبرق نیز همکاری‌های قابل توجهی بین دوطرف برقرار است. از جمله می‌توان به پروژه خداآفرین و قیزقلعه‌سی اشاره کرد.

«شاهین مصطفی یوف» با اشاره به تبادل نظر صورت گرفته در دیدار مشترک با وزیر نیرو برای توسعه همکاری‌ها در زمینه انرژی، افزود: در مورد احداث نیروگاه‌ها نیز شاهد برقراری همکاری بین دو کشور ایران و آذربایجان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری بسیار خوبی بین ایران و آذربایجان در حوزه آب برقرار شده است؛ به طوری که حدود سه سال پیش در آذربایجان جشن همکاری پنجاه ساله با ایران در حوزه آب برگزار شد.

شاهین مصطفی یوف گفت: درباره اجرای توافق مارازاد و اردوباد که در سال 2014 به امضا رسیده تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد با سرعت عمل بیشتری این مهم انجام شود.

وی افزود: ارتباط الکتریکی ایران و آذربایجان در پنج نقطه برقرار است و توافق شد در این باره همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد. همچنین درخصوص سنکرون کردن برق سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه تبادل نظر صورت گرفت و قرار شد یک شرکت ایرانی ارزیابی فنی ‌ اقتصادی این مهم را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.